lördag 3 april 2010

Påskägg och städning under påskafton



Idag var det min tur att gå upp med Ludden. Vi tog det lugnt på förmiddagen och gick ut runt elva eller tolv. Jag lyckade gömma ett påskägg på tomten utan att han såg och sa sen att vi skulle gå runt och kolla om påskharen varit här och lämnat ett ägg (de har pratat om påskharen på dagis). Efter lite letande och ledsagande så hittade han det!

Det var fyllt med dinosaurier, såpbubblor samt några godisar. Roligast var såpbubblorna som vi lekte en bra stund med.

Koncentration...

Jaga efter bubblorna...



Sen var det bara att gå in och sätta igång med storstädningen av huset. Det tog sin lilla stund men det är som alltid superskönt när det är klart. Ludden och jag tog en liten paus då vi smaskade på jordnötter (så han skulle se vad det var).

2 kommentarer:

  1. Vilket toppeninnehåll i påskägget! Våra godisgrisar fick bara godis :-).

    SvaraRadera
  2. Min kollega (som också heter Annika) varnade mig och sa att det var nu jag satte standarden för kommande påskägg :-).

    SvaraRadera