söndag 28 juni 2009

Fototriss - Bokstaven S eller E

Idag är det jubileumsfototriss och temat den här veckan är bokstäverna S eller E (som i SE) och man får bara ha foton med en av bokstäverna (och då substantiv som börjar så S alt. E beroende på vad man väljer). Jag tänkte först skippa att vara med eftersom jag inte hade några på lager (som jag kom på och nog inte skulle ha ork att ta nya i värmen). Men tillslut dök ena S:et efter det andra upp och här kommer nu de tre utvalda (alla fotade idag). Den röda tråden är Sommar med Saft, Smörblomma och Solglasögon!








Fler bidrag finns här på veckans fototriss!

18 kommentarer:

  1. Vilka somriga bilder!! Känner värmen ända hit

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en somrig triss:) Första bilden är en klar favorit!

    SvaraRadera
  3. Hel häftiga bilder. Den med solbrillorna är min favorit, men det jag gillar mest med dina bilder är att de är så olika och i "knalliga" färger som jag gillar.

    SvaraRadera
  4. Den översta är ju bara helt suverän bra. Det ser så otroligt gott och läskande ut i sommarvärmen... tror jag måste gå och blanda till lite saft....

    SvaraRadera
  5. Somrig triss som värmer :)
    Jag tycker mycket om din första bild!

    Tack för din kommentar om mina bilder - den värmde!
    Ha det gott
    Anna

    SvaraRadera
  6. Ja men visst hur passande som helst en strålande sommardag.. din etta får ett extra poäng av mig, men glasen väcker minnen hos mig;-)
    jag går inte utanför dörren en solig sommardag utan de där:-)

    SvaraRadera
  7. Fina bilder och min favorit bland dem blir barnet som dricker saft för vem minns inte sin barndoms somrar med saftdrickande.

    SvaraRadera
  8. Verkligen sommarbilder! Bilden med solbrillorna är så fin med fjärilen och allt :) Saften ser god ut med äppelkinder.

    SvaraRadera
  9. Sommar sommar. Vilka härliga bilder

    SvaraRadera
  10. Bäst at ta skydd när ni har så tunga saker i trädgården, plast kannan går ju alltid bra.. hajar du?


    Sol och Sommar Sssss bra. MB

    Ps. Gillar dom tuffa glasögoen med sländan.

    SvaraRadera
  11. Ljuvlig triss. Svårt att välja någon bild!! kankse saftslurken!! /christina

    SvaraRadera
  12. Sommar! Den första får mig att tänka på Mormors hemgjorda saft...

    SvaraRadera
  13. Snygg triss! Den första var bara för härlig, men min favorit blir nog ändå smörblomman. Jag är svag för "blommiga" foton=)

    SvaraRadera
  14. Härliga sommarbilder... saftbilden är ljuvlig:)

    SvaraRadera
  15. Vilken ljuvlig triss och det första fotot, underbart.

    Jag blir avis på dina snygga glasögon, mina snygga har jag förlagt i helgen, misstänker den där gula påsen på IKEA och det går inte att få tag i mina "Gucci" här och nu =).

    /Avsändare Margareta på bildgatan

    SvaraRadera
  16. härlig tolkning på temat.
    sista bilden får bli min favorit.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  17. Fina bilder med skön sommarkänsla i. Speciellt barnet som dricker saft. Fint!

    SvaraRadera